en förlust för Uddevalla

Var en sväng till min favvobutik Uteguiderna igår. Det visade sig att butiken ska upphöra – SNYFT!! Per som äger Uteguiderna har även kursverksamhet med forspaddling, klättring mm och hinner inte med bägge och. Vilket jag helt kan förstå men så himla tråkigt! Det är en sån där helmysig butik där man kan strosa runt och bara andas och njuta av alla roliga prylar. Dessutom har butiken supertrevlig personal, alltid vänliga, tillmötesgående och hjälpsamma utan att vara påträngande!

Syrran och jag har tillbringat åtskilliga timmar där och roat personalen mer än en gång. T.ex. den gången när vi satt med näsorna djupt ner i en ryggsäck och grundligt gick igenom alla detaljer. Butiksägarn bara stod i dörröppningen och log och konstaterade att han nog aldrig hade sett två tjejer så intresserade av pryldetaljer förr!! 🙂 Eller när vi provade plagg efter plagg och lastade på alla provade, och icke provade, plagg på mamma som satt i en fåtölj och till slut nästan inte syntes under bylteshögen.

Nu reade de ut allt i butiken för 50% – helt livsfarligt!! De senaste åren har jag upptäckt tjusningen med riktig bra kläder och funktionsplagg – och blivit helt frälst!! Det är så otroligt skönt att kunna vara ute i ur och skur utan att frysa, bli svettig och blöt och ha nöjet av att ha riktigt bekväma  och sköna kläder på sig. Det är lyx för mig efter många år med mycket uteliv med häst och hund och svettiga, blöta, kalla, stela, klumpiga kläder och skodon.

Som tur var (eller hur man nu ska se det…) så hade rean pågått i 1½ vecka och det var därmed väldigt rensat. Men lite fanns det allt kvar till mig 😉 Köpte en 3-lagers GoreTex-jacka med superbra ventilationsmöjligheter. Invigde den idag och är bara så nöjd! Fick även med mig en Houdini tröja, vantar med windstopper-material, ett jättefint linne och lite annat smått och gott.

image

Premiärtur för min nya skaljacka: Tierra dhaulagiri.

Var en tur upp på Norra Fjället idag. Där finns ett gäng med både utmarkerade vandringsleder, skidspår (på vintrar när det faktiskt kommer snö…) och fina möjligheter att bara vandra runt som man vill. Mycket sjöar och varierad terräng – både jag och Fen älskar det! Idag fick vi trevligt sällskap av Martina vilket gjorde Fensa extra lycklig – sötfian ❤

Goda vänner

 


There are no comments on this post.

Kommentera

