Trixande

Advanced tricks-sidan uppdaterad med ny film!

Har jobbat vidare med städ-tricket. Hon vill gärna antingen skrapa med tassen eller dra upp trasan med ena frambenet och klämma fast den mot den andra (ett annat trick vi hade mycket svårighet med med tydligen lyckats väldigt bra med till slut! 🙂 ). Vidare har jag vart sen med klicket och lyckats förstärka ”stillastående titt på mig” i stället för ”aktivitet med trasa”, vilket har gjort att jag får beteendet ”gör vadsomhelst med trasan – titta på matte”.

Så nu ett tag har jag kört med superkorta pass (2-3 klick), gjort nåt annat trick som hon älskar (typ öppna/stäng skåpsdörr) eller lekt och sen 2-3 klick igen och försökt att vara noga med att klicka direkt när hon gör nåt med trasan så att hon inte hinner titta upp på mig. Upplever dock att det är väldigt svårt att förlänga tiden som hon grejar med trasan innan hon tittar upp på mig. Säkert för att hon inte förstått vad det faktiskt är hon ska göra med den.

Har även belönat när hon flyttat på trasan med nosen. Tänker nog fortsätta variera en del mellan superkorta, intensiva pass och lite längre.

Filmade nu iaf hur det ser ut för tillfället och skickade till Silvia.

2 svar

  1. Vad söt hon är på filmen när hon håller leksaken i famnen:) Hon är så koncentrerad i alla övningar. Benlyften diagonalt är ju riktigt fina nu med lite stöd, snart gör hon utan.
    Det märks att hon inte fattar vitsen med dammtrasan, den är onödig. Det är inte utan att man håller med henne;) Kram

  2. Fensa tackar för anti-städ supporten!! ;o) I övrigt tror jag hon är rätt nöjd med allt trixande… Ska bli så coolt när hon fixar diagonalen, tycker det är ett så underbart roligt trick! kram!

Kommentera

