En skön dag mitt i veckan

Har haft lite småvila de senaste dagarna med mest mys inne och kortare promenader. Men idag fick vi en skön längre promenad. Mötte Anna och fina Nova uppe i skogen så vi tog en gemensam promenad – väldigt trevligt! Hundarna strosade runt och tävlade lite då och då i vem som kunde stå på finast stubbe 🙂

Fick även till ett superbra träningspass på en äng. I tricket ”fotgående med höga frambenslyft” fick vi i uppdrag av Silvia att som första steg höja intensiteten i fotgåendet. Jag hade med en leksak och körde ”lek – 4-5 klick för hög intensitet vid sidan – lek” Körde kanske 2-3 omgångar och sen fick hon paus och lånade ut sin lekis till en överlycklig Nova (som tyckte det var fullkomligt onödigt att låna tillbaka den till Fensa igen… ;)) Anna och Nova tränade litegranna och sen körde Fensa ett kort pass igen.

Det blev så himla bra! Hon lekte som sjutton och hade riktigt fin intensitet i själva övningen – kunde inte fått ett bättre pass!! Tror det gjorde jättegott att Anna och Nova var med och varvade. Så roligt dessutom att se Nova. Anna har gjort ett superjobb med henne och hon går väldigt fint.

Nedan en några år gammal film på Fen och Nova – bägge med varsitt uppdrag…. 🙂

 

Till kvällsmaten fick Fensa träna lite basket, nu med en ny, lättare och lite större boll (rosa ”Hello Kitty”-boll – ursöt!) än den vi hade sist. Förra gången (se film på Advanced Trick-sidan) stod hon först och satt sedan ner hela passet och slog till bollen med en tass. Så småningom är tanken att hon ska ”sitta fint” och slå till den med bägge tassarna. Jag blev helt paff när vi började och hon spontant gjorde just det!! Förmodligen tyckte hon att det var lättare så eftersom bollen var större men i alla fall! Helfräckt att se. 🙂 Det var lite svårare att få fram studs när hon gjorde på detta sättet (hon är väldigt bra på att landa rakt ned på bollen…..) men ett par snygga studs lyckades hon få till.

Posering med Hello Kitty-bollen.

3 svar

  1. Hahahaha gud vad jag skrattar när jag ser filmen 🙂 Fen är bara helt otrolig 🙂 Jag hade faktiskt glömt av denna filmen, kul att du kom ihåg den 🙂

    Det såg jättebra ut igår när ni tränade du och Fensa 🙂 Jag minns ju att du berättade att hon inte var så mycket för leksaker innan så det är ett väldigt bra jobb du har gjort 🙂 Roligt att jag och Nova kunde hjälpa till och tagga lite med 😉

    Fensa är för sö när hon poserar med sin fina boll 🙂

    Tack för kommentaren i vår blogg 🙂

    • Ja, jag satt också och skrattade högt när jag tittade på den igår! Dom är helt underbara – bägge lika intensiva på sitt sätt! 🙂 Tack för dina snälla kommentarer om vår träning! Fortsatte lite idag ute på golfbanan och hon var lika taggad idag. 🙂

  2. Haha ja de har lite olika uppgift men väldigt engagerade båda två 😉 Roligt att träningen gick lika bra idag 🙂 Jag har haft första träningspasset med Nova och Grodan idag, film finns på facebook 🙂

Kommentera

