Capturing

Ikväll har jag lyckats fånga ett beteende för första gången!! 🙂

Vi fick capturing i uppdrag med de senaste nya tricken på kursen. Jätteroligt men svårt! Jag har funderat på det ett bra tag men inte fått tummen ur att börja. Så nu i några dar har jag varit extra uppmärksam på Fensa och försökt markera när hon kliar nosen (hon liksom snyter sig ofta i sina framtassar – och lakan… – när hon har ätit), kliar sig med ett bakben och när hon sträcker ut bakbena. Dock händer dessa beteenden såpass sällan att jag inte sett nån koppling än hos henne.

Men nu ikväll när jag satt vid datorn så tyckte fröken att läget var lite tråkigt varpå hon ställer sig i dörren och gör ett VOFF. Till saken hör att jag har en relativt tyst hund som ALDRIG har erbjudit skall som beteende vid träning. Jag fick huggit tag i en klicker och lyckades markera 1-2 skall och tillbringade sen en bra stund med att försöka hålla mig för skratt medan Fensefian drog igenom hela sin repertoar för att få mig att klicka. 🙂

Efter en stund så trillade det i alla fall ner en polett och hon kom med väldigt tydliga skall – jippiiiie!! 😮 Avslutade och kom sen på att jag måste förstås filma…. Parkerade mig vid datorn igen och filmade det här:

Gulligast var Silvias kommentar: ”What a cute gentle bark! :)

6 svar

  1. Fensa är en riktig cirkusprinsessa 🙂 Så duktig är hon 🙂

    • Fensa bugar och tacker!! 🙂

  2. Vad bedårande söt hon är när hon sitter där och lite halvhjärtat lyfter en tass och tänker:) Man riktigt ser hur hon funderar- så sött. Jag misstänker att vi kommer höra mer av detta beteende framöver…..
    Kram
    PS! Fin ny bild i headern DS!

    • 🙂 Vi har redan testat det lite granna…. 🙂

      Tyckte det var dags för en vårbild nu!

  3. nämen guuud så gulligt!

    • Ja, visst är det sött! 🙂

Kommentera

