En lördag i oktober

Tinar upp hemma efter en regnig eftermiddag på Herrestadfjället i Uddevalla. Förutseende nog var jag även vägen om Systemet och njuter nu av en Bacardi Breezer. 😛 Har, märkligt nog, aldrig vart på Herrestadfjället och insåg ganska raskt att detta kanske inte var det bästa tillfället för utforskning av nya ställen – stigarna liknade Venedigs kanaler……… Tur att jag föredrar ”rakt-ut-i-skogen”-stuket och även i vanliga fall brukar hajka runt utanför stigarna.  🙂

Tog kortpromenader på tre olika ställen och till slut kom vi oss upp på lite höjd där marken var helt täckt av ljung och vitmossa. Mitt i detta hav hittade jag denna lilla lilla början till träd. Min mobilkamera gör inte riktigt rättvisa till färgerna men VACKERT var det!

Fen fick göra två kortare spår med ett par vinklar i. Var ambitiös och snitslade tom – är helt hopplös på att komma ihåg vart jag har gått någonstans… Någon spårlina hade jag förstås inte lyckats få med utan hon fick spåra ”fritt”. Är inte helt säker på att hastigheten hos Fröken Raketfart skulle godkännas av Sophi men jag tycker hon gjorde det riktigt bra! 🙂 Nosen i backen, hittade vinklarna och frisbeen i slutet och gjorde bara en liten avstickare till en grillplats som olägligt nog låg parkerad alldeles bredvid spåret…….. Nöjd Fensefia ligger nu och snarkar under bordet.

Ett svar

  1. Så det går att trötta ut damen;) härligt!!! Hon är så duktig som utvecklat sina spårkunskaper på ”äldre” dar.

Kommentera

