Skogsmulle i storstan

Åkte med mamma till Göteborg idag för lite shopping. Förstås åkte vi raka vägen till Naturkompaniet 😀 Jag är definitivt ingen person som gillar att springa runt i affärer men är däremot barnsligt förtjust i friluftsbutiker. Blir nästan hög av alla underbara roliga pryttlar och kläder som finns på dessa ställen….. Från att förr ha kört i princip budgetvariant är jag nu helsåld på kvalitetsprodukter (nämnas bör dock att jag verkar ha en förmåga att dra till mig produkter som läcker/går sönder mm. mm. men men…)

Shoppade ett par IceBug Gaiters, en liten damask att använda till skor. Lite knöligt att få på den då man fick trä på den över foten men väl på satt den som ett smäck!

Tog en promenad till Löp och Sko, via grönområden och mysiga Haga. Tycker alltid det känns så tomt och konstigt att vara ute och gå utan hund. Fensa var hemma och hade en mysdag med snälla pappa, som åkte hem till mig och var där under dan – TACK! ❤

image

Löp och Sko var en, för mig, ny men fantastiskt trevlig bekantskap 🙂 Lugnt läge och rymlig känsla trots liten butik – bägge viktiga faktorer för mig. Bra utbud av löparskor och väldigt engagerad och trevlig personal. Är på jakt efter ett par minimalistiska skor med broddar, inte en helt enkel ekvation har det visat sig! Har i första hand letat efter Icebugs då jag vet att de har ett grymt fäst på sina skor. Kom ut från butiken utan skor men med en Houdini Power Houdi och en matchande buff med fleece. 😀 Behöver jag nämna att jag flyttat in i Power Houdin redan…….? 😉

Diskutabel kvalitet på bilderna men i alla fall ett hum om hur tröjan och buffen ser ut.

image

image

Den engagerade personalen lyckades jaga rätt på en orienteringsinriktad butik med en möjlighet till det utbud jag sökte.  SM Sport visade sig ha öppet 2 timmar 2 kvällar per vecka och vi lyckades pricka ett av dessa tillfällen. 🙂 Pytteliten typ lagerlokal i en källare till ett vanligt hus med ett enormt utbud av orienteringsskor, kompasser och andra grejer! Hittade inga Icebugs som satt riktigt bra men kom hem med ett par Inov-8’s istället (Inov-8 oroc 340 gtx). Stor fördel – GoreTex! Mindre fördel – lite för uppbyggda för att vara optimala för mig samt att skruvarna bara satt i mitten av skon. Får klura lite och kolla runt på nätet om dessa innan jag bestämmer mig… En minikompass med karbinhake fick också följa med hem. 🙂

Ett lyckat sammanträffande var att SM Sport visade sig ligga typ 100 meter från där min kusin och hennes fina lilla familj bor. Blidde en trevlig snabbvisit med fika innan vi styrde kosan hemåt.

There are no comments on this post.

Kommentera

